De Herbalife Family Foundation: iets terug doen
De in 1994 opgerichte Herbalife Family Foundation (HFF) zet zich in om het leven van kinderen te verbeteren door organisaties te helpen gezonde voeding te leveren aan kinderen in nood. HFF ondersteunt ook vaak hulpverlening als reactie op natuurrampen.
In 2005, introduceerde HFF met trots haar Casa Herbalife programma om gezonde en voedingsrijke maaltijden te leveren door samen te werken met bestaande liefdadigheidsinstanties die kinderen aan gezonde maaltijden helpen.
Wanneer we een organisatie uitnodigen om deel uit te maken van onze Herbalife familie, maken we een belofte om steun te bieden totdat er geen behoefte meer aan is. Onafhankelijke Herbalife Distributeurs, medewerkers en vrienden ondersteunen HFF en om dit fantastische werk te kunnen blijven doen zamelen we meer geld in op lokaal en regionaal niveau.
In 2017 was HFF blij Het Vergeten Kind te verwelkomen in de Casa Herbalife familie. HFF zal Het Vergeten Kind ondersteunen door middel van donaties en vrijwilligerswerk door Onafhankelijke Herbalife Distributeurs en het personeel van Herbalife om kinderen in opvangcentra te helpen zodat ze toegang hebben tot gezonde voeding en outdoor-activiteiten.
De stichting is in 2007 opgericht onder de naam 'Guusje Nederhorst Foundation' door Dinand Woesthoff (leadzanger Kane) ter nagedachtenis aan zijn vrouw. Guusje kon slecht tegen onrecht tegen kinderen. Haar wens was om kinderen die een moeilijke kindertijd doormaken weer te laten lachen en stralen. In goed overleg met Dinand Woesthoff wordt besloten om vanaf 2014 verder te gaan onder de naam 'Stichting Het Vergeten Kind' om zo al in de naamgeving te onderstrepen voor welke kinderen ze zich inzetten. Een grote groep kwetsbare kinderen in opvangcentra. Deze kinderen zie je niet en hoor je niet. En daarom is het zo makkelijk om ze te vergeten.
In Nederland leven tienduizenden kinderen die niet de kans krijgen om kind te zijn. Bij ruim 50.000 kinderen gaat het zo mis dat ze niet meer thuis kunnen wonen. Ze wonen op een crisisplek, in een pleeggezin, op een leefgroep of in de vrouwenopvang. Het Vergeten Kind maakt deze kinderen zichtbaar en helpt ze zodat ze volwaardig kunnen participeren in de maatschappij.
My Life, Herbalife - Verhaal Kim
Herbalife doet mee aan Strong Viking Obstacle Run
Gerelateerd
Alle artikelenHoe we verpakkingsoplossingen ontwikkelen voor een duurzame toekomst
Plastic afval zal naar verwachting verviervoudigen van 2010 tot 2050 en de wereldwijde recyclingcapaciteit zal slechts 1/3 van het afval beslaan. Door onze inzet voor ecologische duurzaamheid, kunnen we het aanzienlijke economische verlies voor de samenleving, de economie en het milieu helpen verzachten.
Herbalife Family Foundation kondigt samenwerking aan met The Power of Nutrition en World Bank om ondervoeding aan te pakken
De Herbalife Family Foundation (HFF), onze wereldwijde non-profitorganisatie die zich inzet voor het verbeteren van het leven van kinderen en gezinnen over de hele wereld, heeft een nieuwe tweejarige samenwerking aangekondigd met The Power of Nutrition en de World Bank. Het partnerschap omvat een subsidie van $ 300.000 en zal zich in eerste instantie richten op het Stunting Reduction Program in Rwanda. Deze inspanningen zijn in overeenstemming met de Duurzame Ontwikkelingsdoelstelling 2 van de Verenigde Naties om wereldwijd nul honger te bereiken.
We breiden onze inzet voor ecologische duurzaamheid en economische empowerment uit met onze samenwerking met Plastic Bank
Op 8 juni 2022 is het Wereldoceanendag en hebben wij een tweejarig partnerschap gestart met Plastic Bank, een sociale onderneming die Ocean Stewards over de hele wereld in staat stelt om plastic in de oceaan te stoppen. Door deze samenwerking willen we voorkomen dat tegen het einde van het jaar 2023 meer dan 181.436 kg plastic in de oceanen terechtkomt. Daarnaast biedt de organisatie een economische kans voor de leden van de Plastic Bank-gemeenschap in Indonesië, die plastic afval inwisselen bij lokale inzamelpunten voor levensverbeterende voordelen. Deze inspanning breidt onze toewijding aan recycling en het elimineren van plastic afval verder uit, terwijl het ook bijdraagt aan ons doel om 50 miljoen positieve effecten te bereiken die mensen en de planeet helpen.